Besplatno isprobajte Toyotu Cjenovnici i katalozi E-novosti Konfigurišite svoju Toyotu Moja Toyota

Pobeda u Bahreinu

i titula svetskog šampiona

TOYOTA Racing tim je osvojio trku Šest sati Bahreina, što je peta pobeda na ovogodišnjem FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti. Anthony Davidson i Sébastien Buemi su ovim osigurali titulu u kategoriji vozača, jer je ostala samo još jedna trka do kraja šampionata.

TS040 HYBRID br. 7 i posada u sastavu Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway je prvi put pobedila ove sezone, što je peta pobeda za TOYOTA Racing tim ove godine. Anthony i Sébastien su završili na 11. mestu, nakon što su imali tehničkih problema sa vozilom, ali bez obzira na to postaće svetski šampioni u kategoriji vozača, jer je ostala samo jedna trka do kraja sezone, a oni imaju nedostižan broj poena. 
 
To je prva pobeda TOYOTE na Svetskom šampionatu u kategoriji vozača, od kada je Didier Auriol osvojio Svetski reli šampionat davne 1994. godine.
 
Današnji rezultat je takođe ojačao poziciju TOYOTINOG tima u kategoriji proizvođača, pa tim sada vodi za 40 poena u odnosu na Audi, dok u poslednjoj trci u Sao Paolu 30. novembra može da se osvoji maksimalno 44 poena.
 
Cela trka je bila dramatična, počevši od prvog kruga kada su Alex i Sébastien zamenili pozicije, dok su njihovi rivali počeli sa četvrtog, odnosno sa drugog mesta.
 
Bez obzira što se nisu dobro pokazali na početku, TS040 hibridi su ubrzo povratili pozicije i nakon sedam krugova i odlučne vožnje Sébastiena, bolid br. 8 je poveo, dok je slično razpoloženje dovelo Alexa na treće mesto.
 
Zbog žute zastavice nakon 30. minuta trke, oba automobila su imala priliku da ranije skrenu u boks radi zamene guma i dolivanja goriva. Kako je ostatak takmičara sporo vozio, vreme izgubljeno u boksu je bilo minimalno i Sébastien se je vratio na stazu kao treći, a Alex kao četvrti.
 
Obojica su ubrzo poboljšala svoje pozicije i malo pre jednog sata od početka trke, izbili su na prva mesta, vozeči jedan iza drugoga, uz slično prolazno vreme.
 
Posle 90 minuta oba automobila su skrenula u boks, sa samo devet sekundi razlike između sebe. Mike je preuzeo upravljač 'sedmice', a Anthony je zamenio Sébastiena i nastavio trku kao prvi. Ipak, to nije potrajalo, jer je 'osmica' morala neplanirano da skrene u boks radi zamene alternatora. To je omogućilo Mikeu da sa bolidom br. 7 izbije na prvo mesto, dok se je Anthony vratio 30 minuta kasnije na 26. poziciju, 17 krugova iza.
 
Sledila je ponovna kratka pauza radi provere stanja novog alternatora, a nakon toga Anthony je nastavio sa ciljem da završi trku i obezbedi titulu svetskog šampiona.
 
'Sedmica' je imala drugačij cilj i Mike je nastavio da vodi uz razliku od skoro jedan minut, kada je Stéphane preuzeo upravljač nešto posle polovine trke.
 
Sébastien se je vratio za upravljač 'osmice' i nastavio stabilnim tempom, a postigao je i najbrži krug na trci. Istovremeno, Stéphane je bezbedno ušao sa bolidom br. 7 u poslednji čas trke, pre nego što je upravljač prepustio Alexu.
'Osmica' je brzo napredovala i dospela na 13. mesto 50 minuta pre kraja trke, kada je Anthony preuzeo upravljač.
 
Oba automobila su poslednjih nekoliko minuta vozila jedan iza drugoga, a Alex je prešao cilj i osvojio prvo mesto za 50.460 sekundi, dok je Anthony obezbedio pobedu u Šampionatu. To je značilo dvostruko slavlje za TOYOTA Racing tim.
 
Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: "Čestitam Anthonyu i Sébastienu što su postali svetski šampioni. Oni su zaslužili tu titulu, koja nije samo priznanje za vozače, već i za fantastične napore celog tima. Ovo je zaista velika nagrada, naročito jer je ova godina dovela nova pravila u pogledu potrošnje goriva. Oni su prvi šampioni pod tim novim propisima i veoma smo ponosni što je TOYOTA HYBRID System - Racing dokazao svoje performanse i odveo ih do titule.

Zahvaljujem se svim članovim tima: svima u TOYOTA Motorsport GmbH u Kelnu, našim kolegama u Odeljenju za motosport i Odeljenju za hibride u kompaniji TOYOTA Motor Corporation u Japanu, kao i našim prijateljima iz ORECA-e i svim našim partnerima. Takođe, želim specijalno da se zahvalim našim navijačima, koji su nas podržavali od početka projekta. Naravno, velike čestitke Alexu, Stéphaneu i Mikeu na današnjoj pobedi. Na nekoliko trka bolid br. 7 je imao poteškoća, a danas su bili veoma brzi i uporni, na stazi koja je jedna od najtežih. Napravili su sjajan posao."
/
TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)
Trka: 1. mesto, 195 krugova, 6 stajanja. Najbrži krug: 1 minut, 46.377 sekundi
 
Alex Wurz: "Veoma sam srećan što su moji drugovi iz tima postali svetski šampioni. Oni su se odlično pokazali tokom cele sezone. Zajedno smo vredno radili u odličnoj atmosferi. Sada su oni svetski šampioni i treba da se ponose time. Pobedili smo na trci i veoma sam srećan zbog toga. Želim da se posebno zahvalim Stéphaneu koji nas je ranije tokom vikenda usmerio u pravom smeru. Imali smo snažan automobil i pokazali smo odličan timski duh."
 
Stéphane Sarrazin: "Čestitam Anthonyu i Sébastienu. Oni su imali neverovatnu sezonu i zaslužuju da uživaju u pobedi. Zaista sam zadovoljan našim rezultatom i fantastično je što smo ponovo pobedili, naročito ovde u Bahreinu gde sam pobedio sa bolidom br. 8 prošle sezone. Tokom mog angažmana morao sam da štedim gorivo kako bi izbegli dolivanje kasnije tokom trke. Vredno sam radio da se izborim sa situacijom i sve je proteklo u najboljem redu. Alex i Mike su takođe obavili sjajan posao, ustvari ceo tim se je odlično pokazao ove nedelje i tokom cele sezone."
 
Mike Conway: "Čestitam Anthonyu i Sébastienu na osvajanju Svetskog šampionata. Oni su bili izuzetno dobri ove sezone. Danas je bio odličan rezultat za nas u 'sedmici'. Stéphane i Alex su obavili sjajan posao, a zadovoljan sam i mojim performansama. Dobro je kada možete da se odužite timu za poverenje i podršku. Pobediti na mojoj prvoj trci na Šampionatu i tek drugoj trci od kada se takmičim za TOYOTU je odličan rezultat i sjajan dan. Dugo ću pamtiti ovaj trenutak."
/
TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Trka: 11. mesto, 177 krugova, 7 stajanja. Najbrži krug: 1 minut, 45.989 sekundi 
 
Anthony Davidson: "Ovo je bila neverovatna godina. Za mene lično ovo je bez sumnje najveće dostignuće u mojoj karijeri i stoga je ovo bio sjajan dan. Nikada pre nisam bio svetski šampion, pa mi ovo zaista mnogo znači, još nisam ni svestan koliko. Tim je odradio odličan posao i imali smo najbrži automobil. Ovo nije baš bio način na koji sam želeo da osvojim titulu, ali se ne žalim. Veliko hvala mehaničarima što su danas uspeli da vrate automobil na stazu. Pomogli su nam ne samo ekipa 'osmice', već i osoblje zaduženo za bolid br. 7.

Ovaj šampionat je pravi primer timskog rada i zahvalan sam svima koji su nam omogućili pobedu. Ovo je veliki dan, ali i dalje nas čeka posao u Brazilu; i pobeda u kategoriji proizvođača."
 
Sébastien Buemi: "Zaista sam zadovoljan; sjajan je osećaj pobediti na Svetskom šampionatu. Nismo želeli da to bude na ovaj način, ali smo zaista srećni. Pobediti na šampionatu na kom se takmičite protiv Porschea i Audija je fantastičan uspeh. Imali smo automobil koji je mogao da pobedi, ali smo srećni što je #7 pobedio. Hvala timu, jer za pobedu na šampionatu morate da imate odličan automobil, kao što je ovaj koji su nam dali.

Čak i kada je reč o pobedi u konkurenciji vozača, titula je zapravo za tim, jer bez cele ekipe ovde na stazi, ljudi u Kelnu i Higashifujiu, Anthony i ja ne bi bili danas ovde. Ako uspemo da pobedimo u kategoriji proizvođača nakon trke u Brazilu, ovo će biti fantastična godina."
/
O TOYOTA Racing timu na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti:

TOYOTA se prvi put takmičila na ovom šampionatu 1983. godine, čime je počeo dug period učestvovanja na trkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 časa Le Mana. TOYOTINI automobili su se takmičili na 15 trka u Le Manu i osvojili drugo mesto četiri puta (1992, 1994, 1999. i 2013.). 2012. godine TOYOTA se vratila na šampionat kao TOYOTA Racing, sa LMP1 hibridnim automobilom - TS030 HYBRID-om, koji je 2014. nasledio TS040 HYBRID. Ovi automobili su  konstruisani i izrađeni u „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“, gde je sedište tima. 


TMG je bivša matična kuća TOYOTINIH „World Rally“ i „Formula 1“ timova, a bila je zadužena i za dizajn i razvoj TOYOTINOG TS020 (GT-One) automobila koji je učestvovao na Le Manu 1998. i 99. godine. TMG sada učestvuje u motosportu, ali radi i kao pružalac vrhunskih inženjerskih usluga za druge kompanije, kao i TOYOTU.

Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.