Besplatno isprobajte Toyotu Cjenovnici i katalozi E-novosti Konfigurišite svoju Toyotu Moja Toyota

Toyota je najvredniji svetski automobilski brend

po godišnjoj BrandZ™ listi

Toyota je još jednom zasijala kao najvredniji automobilski brend na godišnjoj BrandZ™ listi 100 najvrednijih svetskih brendova. Sa vrednošću brenda od 28,9 milijardi USD (26,5 milijardi EUR), Toyota za potrošače ostaje najcenjeniji automobilski brend. Lexus se je našao na 10. poziciji, jedno mesto iznan prošlogodišnjeg rezultata, što je zasluga besprekornog kvaliteta i osveženog asortimana vozila.

U proteklih deset godina, od kako je objavljen prvi BrandZ™ izveštaj, Toyota je čak osam puta pokazala da je lider po vrednosti brenda u automobilskom sektoru. BrandZ™ lista 100 najvrednijih svetskih brendova za 2015. godinu je jedina studija koja meri vrednost brenda na osnovu intervjua sa preko dva miliona kupaca širom sveta.
Prema BrandZ™ listi, percepcija brenda od strane kupca je ključan pokazatelj za određivanje vrednosti brenda, zato što je brend spoj poslovnih performansi, asortimana proizvoda, pozicije i vođstva.
Iako je prodaja automobila porasla u nekim regionima, ona je u drugim regionima ostala na nižem nivou nego pre recesije, što negativno utiče na vrednost brenda. Sa druge strane, globalna prodaja kompanije Toyota Motor Corporation1 u 2014. je povećana za 2,5% na 10,2 miliona vozila, što je pozitivno doprinelo proceni vrednosti brenda u izveštaju za ovu godinu.
Prema izveštaju, moderni društveni trendovi utiču na rast industrije, pa je kvalitet proizvoda svih proizvođača automobila znatno povećan. Ipak, sve se je teže izdvojiti na tržištu. Pripadnici milenijumske generacije su manje zainteresovani da poseduju automobil, pa su prodaja automobila preko interneta i druge nove tehnologije u izveštaju nazvane "sudarajući trendovi", koji komplikuju rast vrednosti brenda.
Toyota je 2014. predstavila prvu komercijalnu limuzinu na svetu sa pogonom na gorive ćelije - Mirai, koji je već dostupan u Japanu, a na tržište Evrope i SAD dolazi u drugoj polovini ove godine.
Od kada je Toyota 1997. proizvela prvo hibridno vozilo na svetu - Toyotu Prius - prodaja Toyota i Lexus hibridnih vozila je premašila 7 miliona primeraka na svetskom nivou. Evropski kupci mogu da biraju između 15 Toyota i Lexus hibridnih modela. Lexus je dosegao 10. mesto na listi 10 najvrednijih svetskih automobilskih brendova, sa vrednošću brenda od 4,3 milijarde USD (3,9 milijarde EUR).
The BrandZ™ lista 100 najvrednijih svetskih brendova, koju sastavlja WPP u saradnji sa agencijom „Millward Brown Optimor“, istražuje oko dva miliona potrošača u preko 30 zemalja.
 
O BrandZ™ listi 100 najvrednijih brendova na svetu
Razvijena za WPP kompaniju od strane agencije „Millward Brown Optimor“, BrandZ™ lista 100 najvrednijih brendova na svetu se objavljuje već deset godina. Ovo je jedina studija koja meri vrednost brenda na osnovu intervjua sa preko dva miliona kupaca širom sveta i te podatke kombinuje sa rigoroznim analizama finansijskih i poslovnih performansi svake kompanije ponaosob (koristi podatke agencija „Bloomberg“ i „Kantar Worldpanel“), kako bi razdvojila vrednost koju brend ima po poslovnim performansama i tržišnoj kapitalizaciji.
Viđenje brenda od strane kupaca je ključni činilac u određivanju vrednosti brenda, jer je brend kombinacija poslovnih performansi, uspeha proizvoda, pozicioniranja i vođstva na tržištu. Ova lista uzima u obzir regionalne varijacije, jer čak i uspeh globalnih brendova može znatno da se razlikuje od zemlje do zemlje. Pristupite dodatnim korisnim materijalima ovde.
1Rezultati prodaje kompanije Toyota Motor Corporation uključuju Toyota, Lexus, Hino i Daihatsu.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.