TOYOTA C-HR

Hy-Power koncept

Tim iz Toyotinog evropskog studija istražio je nove mogućnosti u primeni boja, tekstura i obloga na automobilima, sa ciljem kreiranja Toyota C-HR Hy–Power koncepta

Upadljiv dizajn

Vizuelni doživljaj uz upotrebu novog hibridnog pogona u potpunosti je fokusiran na performanse automobila. Od 2016. godine kada je lansiran, Toyota C–HR je doživeo veliki uspeh. Ovaj uspeh pratio je i Toyotin ulazak na tržište krosovera srednje veličine, koji je imao instant uticaj sa svojim upečatljivim stilom i nagrađivanim voznim performansama. Vozne performanse zasnovane su na posebno razvijenoj platformi pod nazivom Toyota New Global Architecture (TNGA). Dostupnost najnovnije generacije Toyota automobila na hibridni pogon pokazala se veoma popularnom kod kupaca i ima veliki uticaj na prodaju u Evropi (više od 75%).

Proizvodni model bio je inspiracija Toyotinim dizajnerima da istraže mogućnosti kreiranja snažnije verzije automobila na hibridni pogon, sa još većim emotivnim uticajem na njegov stil. Kao rezultat nastao je novi Toyota C–HR Hy Power koncept, koji je ove godine predstavljen kupcima na Frankfurtskom sajmu automobila (IAA 2017). Koncept je kreirao tim u Toyota evropskom studiju na jugu Francuske.

/
Koncept

Namera Toyote bila je da razvije Toyota C–HR vozilo koje će se još jače povezati sa potencijalnim kupcima specifičnog ukusa i drugačijeg stila života, sa naglaskom na prefinjen stil i drugačiji karakter. Dalje istraživanje novog koncepta „dijamanstkog“ dizajna ovog modela pokazao je visok kvalitet i posebna pažnja usmerena je na detalje. Dizajn se pokazao dobrim i kada je u pitanju snažniji hibridni pogon, naglašavajući buduću ekspanziju Toyotinog hibridnog programa.

Dizajn se pokazao dobrim i kada je u pitanju snažniji hibridni pogon, naglašavajući buduću ekspanziju Toyotinog hibridnog programa.

Spoljašnji izgled automobila

Od samog početka izrade dizajna novog Toyota C–HR Hy Power koncepta dizajnerski tim Toyote znao je da ne želi da usmeri svoj fokus na dodatke na vozilu, kako bi ostvarili željenu zamisao. Naprotiv, njihove veštine bile su usmerene na naglašavanje bitnih segmenata dizajna sa ciljem postizanja većeg kvaliteta, kroz inovativnu upotrebu boja, završnih obrada i detalja. Zapravo, koncept koristi potpuno isti lim kao i izložbeni automobil.

Istražujući „dijamantski“ koncept, koji naglašava stil Toyota C–HRa, dizajnerski tim Toyote pronašao je inspiraciju u snazi prirode, koja pretvara ugljenik u dijamante, zadivljeni načinom na koji čvrsta stena može sakriti vatreno, rastopljivo jezgro.

Ovo razmišljanje dovelo ih je do korišćenja nove mat srebrne boje Dark Carbon. Cilj je bio da se naglase intervali između oštrih linija vozila i duboko izrađenih površina. Efekat je naglašen korišćenjem sjajnih crnih elemenata, uključujući donji prednji spojler, površinu iznad Toyota znaka na prednjoj strani automobila i obloge na svodovima automobila. Tamni hrom čini održivim ovaj efekat, prisutan i u ornamentima na glavnim farovima automobila, okvirima prozora i 20–inčnim aluminijumskim točkovima.

/

Dramatičnost je postignuta korišćenjem završnog narandžastog plamena na prednjim stubovima, kućištima ogledala na vratima i trakom unutar farova. Boja se koristi i kao oznaka crne dijamantne mreže u donjoj rešetki.

Kombinovanje i korišćenje boje, teksture i forme ima još veći uticaj na koncept krova automobila. Unikatan, dijamanstki film obuhvata celu površinu u fasetiranom, kristalnom šablonu, koji se preliva od najtamnije crne na zadnjem delu automobila do brilijantne narandžaste na prednoj strani automobila, mešajući mat i sjajne ravni.

Unutrašnji izgled automobila

Unutrašnjost naglašava spoljašnje teme, sa ciljem održavanja moćnog koncepta dizajna automobila, kombinujući crni tapacirung sa narandžastim detaljima.

Sedišta pružaju odličnu potporu telu i presvučena su crnom kožom, a nasloni za glavu i bočna ojačanja su narandžasta. Narandžasti štep je korišćen za efekat jedinstvenog, asimetričnog šablona dijamantskog višeslojnog obilika na naslonima sedišta i jastucima. Dizajn se ponavlja na unutrašnjim panelima vrata i naslonima za ruke.

Narandžasti završni ukrasni momenti nalaze se i na instrument tabli i na okviru Toyota Touch®2 multimedijalnog ekrana.

/
Novi visokokvalitetni hibridni pogon

Upotreba novog hibridnog pogona nudi više snage i performansi u poređenju sa 122KS motorom, koji odlikuje trenutnu proizvodnju Toyota C–HRa. Ovo se reflektuje na značajne strateške razvoje Toyotine vodeće tehnologije, koja će omogućiti bolje performanse hibridnih opcija u svim osnovnim modelima automobila.

Više informacija o ovoj hibridnoj ekspanziji biće objavljena početkom 2018. godine.

/
Intervju sa Lance Scott-om, glavnim dizajnerom Toyota ED² tima

Lance Scott vodi tim koji razvija Toyota C–HR Power koncept. On objašnjava kako je koncept osmišljen.

Na koji način je ED² dizajnerski centar doprineo nastanku Toyota C–HRa?

Lance Scott: Bili smo uključeni u ranu fazu projekta za spoljašnji i unutrašnji dizajn automobila. Razvili smo originalan koncept unutrašnjosti automobila, predstavljen u Parizu 2014. godine. Koncept je prilagođen za Sajam automobila u Frankfurtu, održanom 2015. godine. Predlog unutrašnjeg dizajna automobila bio je odobren tokom faze razvoja spoljašnjeg izgleda automobila.

Proizvodni model već ima dramatičan i veoma prepoznatljiv dizajn. Koliki uticaj je imao na razvoj još snažnijeg Hy–Power koncepta?

Kada smo započeli projekat znali smo da ne želimo da uvedemo drastične promene u sveobuhvatni dizajn automobila. Ono što smo želeli jeste da prikažemo jedinstvene vrednosti Toyota C–HRa. Želeli smo da vidimo kako možemo da naglasimo ove vrednosti, korišćenjem jedinstvenih boja i uvođenjem promena u dizajnu unutrašnjosti automobila.

Da li je status uspeha modela imao uticaj na način na koji ste pristupili projektu?

Činjenica da se Toyota C–HR, kao ključni model prodavao veoma dobro, navela nas je da ustanovimo da ne smemo da uvedemo zabunu sa izložbenim automobilom. Vratili smo se glavnim kupcima sa ciljem da identifikujemo na koji način možemo da naglasimo dizajn, a da ostanemo verni primarnom kupcu naših automobila.

Sa kojim izazovima i mogućnostima ste se susreli prilikom dizajniranja automobila?

Izazov nije bio ostati u istom okviru kvaliteta koji definiše Toyota C–HR, već osvežiti i učiniti dizajn originalnim. Na primer, istraživali smo različite načine postizanja jedinstvenosti dizajna unutrašnjosti automobila, bez uticaja na kvalitet same izrade automobila. Korišćnjem kože visokog kvaliteta i posebnih šavova, poboljšan je kvalitet ambijenta unutrašnjosti automobila.

Na koji način ste interpretirali Toyota C–HR dijamantski dizajn?

Dijamantska tema nas je navela da istražimo proces nastanka dijamanta iz ugljenika. Ugljenik sam po sebi ima veoma interesantan kvalitet, koji nas je vodio ka dizajniranju novog izgleda spoljašnjosti automobila, sa novim fluidnim karbon izgledom, ni previše mat ni previše sjajnom. Ovo nas je navelo da razmišljamo o načinu implementacije prirodnih pojava poput lave, u novi dizajn automobila. Postoji snažan kontrast između hladne površine lave i njene crvene tečne mase. Prava inspiracija za kreiranje crvenog krova i dinamičnog izgleda od žive crvene do crne boje.

Ovo nas je navelo da razmišljamo o načinu implementacije prirodnih pojava poput lave, u novi dizajn automobila. Postoji snažan kontrast između hladne površine lave i njene crvene tečne mase. Prava inspiracija za kreiranje crvenog krova i dinamičnog izgleda od žive crvene do crne boje.

Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.