Besplatno isprobajte Toyotu
Cjenovnici i katalozi
E-novosti
Konfigurišite svoju Toyotu
Moja Toyota

Zašto Japanci

razmišljaju drugačije od nas?

Intervju: gospodin vodonik, Katsuhike Hirose, šef Toyote za vozila na gorive ćelije.

Toyota je predstavila serijsko vozilo za koje Japanci kažu da je važno poput Priusa - pionira među hibridnim vozilima. Mirai će biti jedan od ključnih modela za prodor automobila na gorive ćelije. Naš sagovornik je Katsuhike Hirose, koga zovu gospodin vodonik.
Katsuhiko Hirose je čovek koji svojim radom gleda u budućnost. Fizičar koji se već kao dete uključivao u istraživanja u nuklearnoj fizici. Danas je vođa Toyotinih istraživača za naprednu tehnologiju kod vozila koja pokreću gorive ćelije.
/
Elon Musk i mnogo drugi iz auto industrije uvereni su da jedino električna vozila mogu da reše probleme u prevozu u budućnosti. Istina je, i Mirai ima elektromotor, ali ga pokreće vodonik. Zašto ste se zapravo odlučili za tehnologiju gorivih ćelija, a ne za isključivo električno vozilo?
Za početak treba da se vratimo u prošlost i pogledamo model Prius. To je snažan hibrid. To znači da nema samo mali električni motor i start stop sistem koji pomaže kod ubrzavanja i potrošnje goriva, već ima električni motor koji može da pokreće vozilo. Zato je na putevima već više od pet miliona Priusa.
Ono što želim da kažem jeste to, da je Toyota auto kompanija koja razmišlja drugačije i gleda u budućnost. Ne pravimo vozila samo za danas, nego i za sutra. Kada smo pre skoro dve decenije počeli da prodajemo Prius, među stručnjacima i vozačima bilo je puno nepoverenja. Prius je više nego očigledno prošao test, pogledajte samo brojeve prodaje. Isto to smatramo i za vozila na gorive ćelije. Mirai bi mogao da ima isti efekat za auto industriju kao Prius, ali će biti potrebno još neko vreme, da se dokaže.
Ali ipak, kako odgovarate ocu Tesle Motors, Elonu Musku, koji je sa snažnim električnim vozila osvojio dosta pristalica?
Ne slažem se sa Muskom koji kritikuje druge i kaže da će uspeti samo potpuno električna vozila. Zašto će vozila na gorive ćelije biti uspešna u budućnosti? Da napunimo Mirai vodonikom potrebna su nam tri minuta, a ne nekoliko sati koliko je potrebno za električna vozila. 
Baterijska vozila su zbog toga još uvek tabu tema među vozačima. Vozačima smeta i to što moraju da pune baterije nakon svakih 200 ili 300 kilometara. Automobili na vodonik mogu jednim punjenjem da pređu 500 kilometara. Ali naravno, mi i dalje razvijamo baterijska vozila. Imamo kompaniju koja razvija svoje baterije kako litijum-jonske tako i nikl-metal-hidridne baterije.
/
Limuzinu sa četvoro vrata pokreće elektromotor koji pokreće energija iz gorivih ćelija. Ova energija se dobija reagovanjem vodonika i kiseonika koji su smešteni u dva odvojena rezervoara, a jedini nusproizvod je voda.
Kakve su performanse Miraia u poređenju sa električnim vozilia, ili čak Teslom S?
Mirai ima sve karakteristike električnog vozila, čak su i osećaj u vožnji i ubrzanje jednaki. I zvuk motora je isti. Poput sportskih vozila, ponosi se veoma niskim težištem i optimalno raspoređenom težinom. To smo postigli preraspoređivanjem glavnih delova, kao što su sklop gorivih ćelija i dva rezervoara za vodonik na sredini dna vozila.
Dobro je poznato da je naš predsednik, gospodin Toyoda, veliki ljubitelj sportskih vozila. Kada je isprobao Mirai, bio je oduševljen.
/
Snaga pogona je 114 kW (155 KS), a sa jednim punjenjem može da pređe 483 km. Rezervoar je pun za samo pet minuta. Ubrzanje od 0 do 96 km/h postiže za devet sekundi, a fleksibilnost pokazuje pri srednoj brzini, jer od 40 do 65 km/h prođu samo tri sekunde.
Šta je bio, sa stanovišta tehnologije, najveći izazov u razvoju Toyote Mirai?
Bilo je puno izazova sa zajedničkim ciljem da se napravi vozilo koje će biti dovoljno moćno, a istovremeno su troškovi izrade trebali da budu podnošljivi, što važi i za maloprodajnu cenu. Na prvom mestu je bila bezbednost. Morali smo da se pobrinemo da vodonik nigde ne izlazi.
Rešenje je prekid dovoda i sprečavanje skupljanja vodonika u automobilu, što je malo verovatno. Mirai je izuzetno bezbedan automobil. Napravljen je tako da u slučaju sudara apsorbuje energiju sudara preko više delova, i na taj način, bez obzira u koju stranu udari drugo vozilo, štiti gorive ćelije i rezervoare za vodonik.
Veoma je važna izrada posude za vodonik. Strukturu rezervoara za vodonik čine unakrsno isprepletena ugljenična vlakna. Rezervoare smo ojačali jer je vodonik pod pritiskom od 700 bara. U prošlim rezervoarima je pritisak iznosio 350 bara. Na taj način smo i produžili vreme vožnje jednim punjenjem. Istovremeno treba da budemo i izuzetno precizni, kod gorivih ćelija potrebno je da sve bude isplanirano tačno u milimetar.

Da li ste znali? Iz vode dobijamo vodonik koji čuvamo i koristimo za pokretanje gorivih ćelija. Na taj način dobijemo električnu energiju za pogon, a iz izduvnih cevi, kao nusproizvod, vodu. Da bi dobili kilogram vodonika elektrolizom, potrebno je osam kilograma vode i 162 megadžula energije. Vozila na gorive ćelije su danas barem još jednostruko efikasnija od klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kilogram vodonika je dovoljan za oko sto kilometara puta, a tržišna cena vodonika biće stvar svetske politike. 


Nusproizvod vozila na gorive ćelije nije prljava čađ odnosno ugljen dioksid koji izaziva efekat staklene bašte, već vodena para. U Toyoti tvrde da je voda toliko čista da može da se pije, i da je za piće bezbednija od mleka. Za privatna vozila najbolja bi bila proizvodnja vodonika elektrolizom, što znači da bi se struja za motor obezbeđivala iz obnovljivih izvora. Stručnjaci pominju i domaće solarne elektrane.

Kada možemo da očekujemo vozila na vodonik na putevima u većem broju?
Počećemo sa manjom proizvodnjom modela Mirai. S obzirom da godišnje u svetu prodamo skoro 10 miliona vozila, udeo Miraia će u poređenju sa tim biti minimalan, kao i u poređenju sa hibridima, kojih svake godine prodamo više od milion.
Smatramo da će prodaja biti svake godine veća, jer je interesovanje za vozilo izuzetno. Obično je potrebno barem pet godina, ako ne i deset, da se takvo vozilo ustali među kupcima. Pogledajmo hibride, prodajemo ih već 18 godina.
Kupci su konzervativni, tako da sličnu situaciju očekujemo i sa vozilima na vodonik. Korisnicima je važna i cena. Ako kupimo telefon za nekoliko desetina evra i pokvari se možemo da ga bacimo, međutim sa automobilima je drugačije.
/
Mirai je opremljen sistemom TFCS koji ujedinjuje tehnologiju gorivih ćelija i hibridnu tehnologiju. Sistem nudi veću energetsku efikasnost od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, bez emisije CO2 ili zagađivača tokom vožnje, jednak nivo udobnosti i autonomije kao kod vozila sa benzinskim motorom, kao i vreme punjenja vodonika koje traje oko svega tri minute.
Evropa je veoma privržena dizel motorima. Kako ćete ubediti Evropljane da se odluče za vašu tehnologiju?
Najbolji način je probna vožnja.
Tehnologija vodonika je veoma skupa, skupa je i proizvodnja, a skupa je i izgradnja stanica za punjenje vodonika.
Tehnologija vodonika je visoka tehnologija. Ne slažem se da je ekstremno skupa, jer je malo već pojeftinila. Vodonik koristimo već decenijama, ne samo u auto industriji. To je veoma dostupan izvor energije. U Toyoti smo primenili brojne mere kako bismo postigli cenu koju Mirai ima danas. U dogledno vreme bi cena vozila na gorive ćelije mogla da se izjednači sa cenom modela sa savremenim dizel agregatom.
/
Kućište Toyotinog sklopa gorivih ćelija je od nove termoplastične, ugljeničnim vlaknima ojačane plastike, koja je laka i jaka i može jednostavno da se proizvodi. Na taj način je Toyotin sklop gorivih ćelija zaštićen od udaraca do kojih dolazi zbog neravnina na putu i ostalih prepreka na putu.
Ali je zato skupa infrastruktura. Stručnjaci smatraju da izgradnja stanice za punjenje vodonika košta 700.000 evra.
Infrastruktura je skupa zato što je na putevima malo vozila na gorive ćelije, pa se javlja pitanje isplativosti. To jeste pravi problem i ono što je neophodno za masovnije pokretanje proizvodnje. Onome ko će kupiti vozilo na gorive ćelije, biće potrebna sva neophodna infrastruktura.
Na početku prodaje Priusa nismo morali da razmišljamo o infrastrukturi stanica za punjenje. Vlasnik je mogao jednostavno da ode do klasične benzinske stanice, da sipa benzin i nastavi da vozi. Ali vozila na vodonik imaju nekoliko puta veći domet nego električna vozila, tako da nam neće trebati tako veliki broj stanica za punjenje kao za električna vozila.
Da li ćete tehnologju sami da razvijate, ili sa nekom drugom markom automobila?
Sami.
Da li će Prius u budućnosti ponuditi pogon na gorive ćelije?
Moje mišljenje je da hoće. Zato smo prvom serijskom vozilu dali ime Mirai, što znači budućnost.
Da li je Mirai novi Prius?
Pa usuđujem se da kažem da jeste.
Da li ćete u bliskoj budućnosti prikazati novo serijsko vozilo na gorive ćelije?
Sigurno. Koji tip karoserije će biti u pitanju, to ne znam. Sve je moguće, može da bude terenac, limuzina ili sportsko vozilo.
/
Mirai je japanska reč za budućnost. Prodaja će početi tamo gde postoje stanice za punjenje vodonika i u njihovoj okolini.
U Japanu već danas postoji više stanica za električno punjenje vozila, nego za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Zašto se Japan toliko razlikuje od Evrope. Zašto razmišljate drugačije?
Teško mi je da odgovorim na to pitanje. Svest da je čista sredina važna za dobar životni standard, u Japanu je na veoma visokom nivou. Ljudi žele da imaju budućnost u svojim rukama. Još uvek ima dosta konzervativnih Japanaca, a isto to važi i za Evropu. Drugi su opet spremni da plate više za visoku tehnologiju.
Kada govorimo o struji kao o izvoru energije budućnosti u auto industriji, brojni stručnjaci lepu budućnost najavljuju vozilima na gas. Kako na to gledate u Toyoti?
Komprimovani zemni gas je jeftin, ali je to energent koji je omiljen samo u pojedinim zemljama u svetu. Radi se o nekoliko miliona vozila.

Pročitajte više o Toyoti

Postolje u Nürburgringu za Toyota GAZOO Racing Postolje u Nürburgringu za Toyota GAZOO Racing Toyota GAZOO Racing je po prvi put u svojoj istoriji osvojio mjesto na postolju na trci 6 sati Nürburgringa u teškom danu za ekipu u četvrtoj trci FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) 2017. Toyota Gazoo Racing odlazi u Nürburgring Toyota Gazoo Racing odlazi u Nürburgring TOYOTA GAZOO Racing nastavlja svoju sezonu FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) 2017. sa kratkim izletom u Eifel, ovaj vikend za trku 6 sati Nürburgringa. Toyota Gazoo Racing spreman za Le Mans Toyota Gazoo Racing spreman za Le Mans Toyota Gazoo Racing se krajem ovog mjeseca vraća na mjesto jednog od svojih najdramatičnijih trenutaka povodom 85. izdanja 24 sata Le Mansa, treće trke FIA Svjetskog prvenstva trka izdržljivosti sezone 2017 (WEC). Snažan početak za Toyota Gazoo Racing u Spa Snažan početak za Toyota Gazoo Racing u Spa Toyota Gazoo Racing je dovršio naporan i pozitivan prvi dan postavljajući najbrže vrijeme kruga na treningu za 6 sati Spa-Francorchampsa, drugog takmičenja FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti 2017. (WEC). Toyota Gazoo World Rally Team u četvrtoj trci WRCa Toyota Gazoo World Rally Team u četvrtoj trci WRCa Toyota Gazoo Racing World Rally Team i njihovi vozači, Jari-Matti Latvala i Juho Hänninen kreću na ostrvo Korziku. Toyotin put do Relija Dakar 2017. Toyotin put do Relija Dakar 2017. Dakar s vratio po osmi uzastopni put u južnoj Americi, uključite se u akciju i pratite napredak Toyotinih ekipa. Meksički reli Meksički reli TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team odlazi na Meksički reli, vođeni optimizmom Jari-Matti Latvalove pobjede u prethodnoj trci, koja se vozila u Švedskoj. Toyota na Sajmu automobila u Ženevi 2017. | Toyota Evropa Toyota na Sajmu automobila u Ženevi 2017. | Toyota Evropa Kako i dolikuje, u jednom od najskupljih gradova Evrope, Toyota je pokazala svoju bogatu ponudu posjetiocima Ženevskog Sajma automobila. Od prvog predstavljanja dinamičkog novog Yarisa, njegovog GRMN rođaka i radikalnog gradskog i-TRL koncepta, do otkrivanja najnovije TOYOTA GAZZO mašinerije-Ženeva Internacionalni Sajam automobila je mjesto koje svaki fan Toyote treba da posjeti. Toyota na 3. mjestu u svijetu po pouzdanosti Toyota na 3. mjestu u svijetu po pouzdanosti Modeli Toyota Motor Corporation dobili su nagrade u 10 segmenata; General Motors je dobio četiri Toyota Motor Europe (TME) Toyota Motor Europe (TME) Toyota Motor Europe (TME) je prodao 928.500 vozila u 2016. godini sa najboljom prodajom do sada Lexus i hibridnih vozila 2016 YUKO 2016 YUKO Toyota je prva kompanija koja isključivo nudi potpune hibride u okviru pilot projekta Car sharing e-zakazivanje servisa e-zakazivanje servisa Zakažite servis uz naše e-zakazivanje servisa i izaberite termin koji Vam odgovara u 5 jednostavnih koraka. Toyota EverTest ekspedicija: misija završena Toyota EverTest ekspedicija: misija završena Veliki i ambiciozni projekat Toyota EverTest uspješno je završen. Projekat se održavao od aprila do juna 2016. godine i okupio je legendarni SUV Toyota Land Cruiser, hrabre ljude i najviši svjetski vrh Mount Everest. WWF i Toyota - sporazum o ubrzanom globalnom prijelazu na održivost. WWF i Toyota - sporazum o ubrzanom globalnom prijelazu na održivost. WWF i Toyota korporacija su upravo potpisale ugovor na pet godina sa ciljem procesa ubrzavanja globalne tranzicije ka održivosti. Fedor Konyukhov je 12. jula započeo svoj let balonom oko svijeta Fedor Konyukhov je 12. jula započeo svoj let balonom oko svijeta Fedor Konyukhov je započeo sa pokušajem postavljanja novog svjetskog rekorda za let balonom oko svijeta bez prekida. Hilux kod kuće ili put na jug Hilux kod kuće ili put na jug Mala grupa novinara iz regiona krenula je u avanturu, na prvu vožnju nove generacije Hiluxa, u Afriku. Toyota Mirai: “Zeleni automobil godine u svijetu” Toyota Mirai: “Zeleni automobil godine u svijetu” Toyota Mirai proglašena je za “Zeleni automobil godine u svijetu” 2016, na konferenciji za medije Međunarodnog salona automobila u Njujorku. Novi GT86 Novi GT86 Redizajnirani GT86 premijerno će biti predstavljen na međunarodnom Sajamu automobila u Njujorku. Toyota na sajmu automobila u Ženevi Toyota na sajmu automobila u Ženevi Ove godine u Ženevi otkrijte kako Toyota donosi bolju budućnost na puteve - i jedan automobil skreće svu pažnju na sebe: novi Toyota C-HR! Toyota je ponovo najuspješniji brend u TÜV izvještaju za 2016. Toyota je ponovo najuspješniji brend u TÜV izvještaju za 2016. 14 Toyota modela zauzelo je pozicije među prvih 10 u raznim kategorijama Sajam automobila u Budvi Sajam automobila u Budvi Na održanom sajmu automobila u Budvi, Toyota je potencijalnim kupcima prestavila kompletnu gamu vozila. Toyota Mirai: inovacija decenije Toyota Mirai: inovacija decenije Toyota Mirai je zauzeo prvo mjesto na listi njemačkog „Center of Automotive Management’s (CAM)“ među 100 najznačajnijih automobilskih inženjerskih inovacija. Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Vrijednost Toyota brenda se povećala za 16% i na taj način Toyota je zadržala vodeće mjesto u automobilskom sektoru. Sajam automobila u Budvi Sajam automobila u Budvi Planirate kupovinu automobila? Najbolji momenat je upravo sada! Sajam automobila u Frankfurtu Sajam automobila u Frankfurtu S obzirom da je jedan od naprestižnijih sajmova automobila na svijetu, ukoliko imate nešto uzbudljivo da prikažete, Frankfurt je pravo mesto za to. A 2015. mi imamo mnogo toga što će zagolicati vašu maštu. Novi Prius - ponovno rođenje pionira Novi Prius - ponovno rođenje pionira Na predstojećem međunarodnom Sajmu automobila u Frankfurtu novi Prius će premijerno biti prikazan javnosti. Novi Toyota Avensis osvojio 5 zvjezdica na Euro NCAP testu Novi Toyota Avensis osvojio 5 zvjezdica na Euro NCAP testu Novi Toyota Avensis je nagrađen sa prestižnih 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranju. Toyota u Frankfurtu Toyota u Frankfurtu Toyota na predstojećem Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu (novinarski dani 15-16. septembar, za javnost 19-27. septembar). Budućnost je stigla u Evropu Budućnost je stigla u Evropu Evropa je dočekala novu Toyotu Mirai, prvu serijsku limuzinu na svijetu sa pogonom na gorive ćelije. Arnold Švarceneger sa Toyotom Mirai predvodio NASCAR trku Arnold Švarceneger sa Toyotom Mirai predvodio NASCAR trku Holivudska zvijezda u vozilu na alternativna goriva Toyota Mirai. Nagrade „Ichiban“ Nagrade „Ichiban“ Efel Motors iz Podgorice je ovogodišnji dobitnik Evropske nagrade za zadovoljstvo kupaca. Toyota u Japanu traži kreativne ideje za i-Road projekat Toyota u Japanu traži kreativne ideje za i-Road projekat Toyota preduzima veliki korak prema konačnoj realizaciji projekta i-Road, ultra-kompaktnog konceptnog električnog automobila. Toyota je najvredniji svetski automobilski brend Toyota je najvredniji svetski automobilski brend Toyota je još jednom zasijala kao najvredniji automobilski brend na godišnjoj BrandZ™ listi 100 najvrednijih svetskih brendova. Priče o Aurisu Priče o Aurisu Vozili smo novu Toyotu Auris - prvi utisci. Tražimo Auris sa najviše pređenih km Tražimo Auris sa najviše pređenih km Osvojite vikend sa novim Aurisom. Priče o Aurisu Priče o Aurisu Auris TS 1.6 Valvematic Sol: praktično i lepo u jednom. Rast prodaje Toyote u Evropi Rast prodaje Toyote u Evropi Rast prodaje Toyote u Evropi se nastavlja i u prvom kvartalu 2015. godine. Proširenje preventivnog poziva na vanredni servis Proširenje preventivnog poziva na vanredni servis Toyota je odlučila da proširi poziv na preventivni servis, na vozila koja su proizvedena između 2003. i 2007. godine. Proizvodnja još boljih automobila Proizvodnja još boljih automobila Proizvodnja boljih automobila pomoću TNGA plaforme. Graeme Calvin vozi Toyotu Corollu Deluxe iz 1977. godine Graeme Calvin vozi Toyotu Corollu Deluxe iz 1977. godine Toyotine priče. Intervju Didier Leroy Intervju Didier Leroy Dosadašnji glavni čovek TME može da postane prvi izvršni potpredsednik Toyote koji nije Japanac. Dva Ginisova rekorda za Kirobo-a Dva Ginisova rekorda za Kirobo-a Toyotin robot astronaut Kirobo vlasnik je dva Ginisova rekorda. Nova era za svetske šampione Nova era za svetske šampione TOYOTA Racing započinje novu sezonu u Svetskom šampionatu u izdržljivosti spremna da obrani svoje dve titule. GAZOO Racing GAZOO Racing Toyota Racing, Lexus Racing i GAZOO Racing ujedinjeni pod imenom GAZOO Racing. Anthony Davidson i Sebastien Buemi ambasadori kampanje za bezbednost saobraćaja Anthony Davidson i Sebastien Buemi ambasadori kampanje za bezbednost saobraćaja Šampioni svetskog prvenstva u izdržljivosti podržavaju kampanju FIA-e za bezbednost saobraćaja. Toyota postala TOP partner Međunarodnog olimpijskog komiteta Toyota postala TOP partner Međunarodnog olimpijskog komiteta Toyota je objavila sponzorsku saradnju sa Međunarodnim olimpijskim komitetom, kao deo "The Olympic Partner (TOP)" programa. Toyota Mirai Toyota Mirai Sve što treba da znate o našem novom automobilu na vodonik. Koristeći vodonik da generiše električnu energiju, Mirai postiže vrhunske ekološke performanse, uz užitak u vožnji koji očekujete od automobila nove generacije. Toyota zauzima centralno mesto u Ženevi Toyota zauzima centralno mesto u Ženevi Za zaljubljenike u Toyotu, naš štand na 85. međunarodnom Sajmu automobila u Ženevi ima sve: nove modele, inovativnu tehnolgiju, trkačke automobile, pa čak i revolucionarni novi automobil koji emituje samo vodu! Toyota Safety Sense Toyota Safety Sense Toyota Safety Sense sadrži set novorazvijenih tehnologija aktivne bezbednosti koje vam pomažu da vozite bezbednije na svojim svakodnevnim putovanjima. Povratak Toyote Motorsport u WRC Povratak Toyote Motorsport u WRC TOYOTA Motorsport GmbH je potvrdila povratak u Svetski reli šampionat za sezonu 2017. Novi Toyota Auris Novi Toyota Auris Novi Auris se pridružuje Avensisu u Ženevi. Toyota predstavlja novi Avensis Toyota predstavlja novi Avensis Na predstojećem Sajmu automobila u Ženevi, Toyota će predstaviti novi Avensis. Toyota je na vrhu izveštaja o kvalitetu AutoBild Toyota je na vrhu izveštaja o kvalitetu AutoBild Toyota je treći put zaredom na vrhu izveštaja o kvalitetu AutoBild. Toyota uvodi potpuno nove aktivne bezbednosne pakete Toyota uvodi potpuno nove aktivne bezbednosne pakete 2015, Toyota će lansirati novorazvijene pakete aktivne bezbednosti, dizajnirane da pomognu u sprečavanju ili ublažavanju sudara. TOYOTA RACING: SVETSKI ŠAMPIONI 2014. TOYOTA RACING: SVETSKI ŠAMPIONI 2014. TOYOTA Racing tim je svetski šampion u kategoriji vozača i proizvođača. Toyotin tim planira da u Brazilu osvoji titulu Toyotin tim planira da u Brazilu osvoji titulu TOYOTA Racing tim ovaj vikend putuje u Brazil, gde ga samo korak deli od titule na Svetskom šampionatu. Unapređeni sistemi za pomoć pri parkiranju Unapređeni sistemi za pomoć pri parkiranju Toyota je unapredila svoju tehnologiju inteligentnog sonara, koja služi za sprečavanje ili ublažavanje sudara tokom parkiranja ili kretanja. Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Toyota je dospela na 8. mesto Interbrand-ove liste 'Najboljih globalnih brendova' za 2014, uz rast vrednosti brenda od 20 odsto. Toyota je u Evropi proizvela 9 miliona vozila Toyota je u Evropi proizvela 9 miliona vozila Tokom Sajma automobila u Parizu, Toyota je objavila još jednu lepu vest - proizvodnju 9-milionitog automobila u Evropi. Prius+ za 2015. Prius+ za 2015. Prius+ za 2015. je unapređena verzija jedinog evropskog hibridnog sedmoseda. Toyota na Sajmu automobila u Parizu 2014. Toyota na Sajmu automobila u Parizu 2014. Svetske premijere i novosti sa Sajma automobila u Parizu. Toyotina vizija krosovera iz C segmenta Toyotina vizija krosovera iz C segmenta TOYOTA C-HR koncept je imao svetsku premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Parizu.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.