Besplatno isprobajte Toyotu Cjenovnici i katalozi E-novosti Konfigurišite svoju Toyotu Moja Toyota

TOYOTA Racing tim

je briljirao u Kini

TOYOTA Racing tim je pobedom na trci Šest časova Šangaja drugi put za redom osvojio prvo i drugo mesto i time povećao vođstvo na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti.

Anthony Davidson i Sébastien Buemi su svojim TS040 HYBRID-om br. 8 pobedili četvrti put ove sezone, pa sada imaju 42 poena u kategoriji vozača na Svetskom šampionatu. TS040 HYBRID sa 1000 ks i pogonom na četiri točka, koji je briljirao na poslednjoj trci u Fudžiju, je još jednom pokazao da je izvan konkurencije, jer su Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima osvojili i drugo mesto sa bolidom br. 7.
 
Nakon ovih rezultata, TOYOTA vodi sa razlikom od 29 poena u katergoriji proizvođača, a do kraja šampionata su ostale samo dve trke.
 
Trka je počela po sunčanom vremenu, a Sébastien i Alex su držali drugo, odnosno četrvrto mesto, dok zbog nesreće nije izašao bezbednosni automobil. Dok su bolidi lagano krstarili iza bezbednosnog automobila, na oba Toyotina automobila su postavljene nove gume i dosipano je gorivo, zbog čega nije bilo potrebe da dodatnim zadržavanjem u boksu i gubljenjem vremena kasnije tokom trke.
 
Kada je trka nastavljena posle 25 minuta, Alex je vodio sa TS040 HYBRID-om, dok je Sébastien morao da stane drugi put zbog goriva, jer je prvi put imao problem sa točenjem. Sébastien je pretekao Alexa, a obojica su uskoro dospela među prvih šest i počela da se približavaju prvom mestu.
 
Nakon što je postigao najbrži krug, Sébastien se je izborio za prvo mesto pre nego što je predao upravljač Anthonyu, koji je nastavio vođstvo. Alex je bio odmah iza i nakon dva odlučna preticanja je izbio sa četvrtog na drugo mesto.
 
Dva sata nakon početka, TS040 bolidi su povećali vođstvo i uskoro je Stéphane preuzeo upravljač 'sedmice' od Alexa, dok je Anthony nastavio vožnju do sledećeg ulaska u boks. Trka je nastavljena istim tempom, a kada je prošao 100. krug, Sébastien je ponovo seo za upravljač bolida br. 8, koji je sada imao solidnu prednost nad 'sedmicom'.
 
Nakon što je Sébastien još jednom otišao u boks, Stéphane je predao upravljač bolida br. 7 Kazukiju. Još nekoliko zaustavljanja u boksu su pomogli TOYOTA Racing timu da zadrži kontrolu nad trkom.
 
U trenutku kada se je Sébastien zamenio sa Anthonyem poslednji put, bolid br. 8 je bio za jedan krug ispred svih automobila, osim 'sedmice' koja je bila na drugom mestu. Anthonyu i Kazukiju je preostalo samo da dovedu automobile do cilja i treći put ove sezone osvoje istovremeno prvo i drugo mesto.
 
Bitka na Svetskom šampionatu sada ulazi u završnu fazu, jer su preostale samo sve trke, u Bahreinu 15. novembra i Sao Paulu 30. novembra.
 
Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: "Ovo je rezultat za koji smo svi vredno radili, zato želim da se zahvalim svima u timu; ekipi iz boksa, vozačima i inženjerima koji su obavili sjajan posao, a naročito tokom zamene guma. Ovde u Šangaju automobil je bio brz od samog početka. Bili smo razočarani što nismo osvojili pol poziciju, ali glavni posao je obavljen danas na trci. Ovo je rezultat koji smo želeli i koji nas stavlja na odličnu poziciju za buduće trke. Sada samo želimo da održimo ovaj tempo u Bahreinu i Sao Paulu."
/
TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima)
Trka: 2. mesto, 188 krugova, 6 stajanja. Najbrži krug: 1 minut, 49.216 sekundi
 
Alex Wurz: "Ovo je bio sjajan rezultat za sve nas. Nema boljeg rezultata za tim od prvog i drugog mesta istovremeno. Nakon prvog kruga, nisam bio siguran da ću uspeti, jer sam imao problem sa senzorom na atomobilu. Nismo mogli da iskoristimo maksimalnu snagu na samom početku trke, jer jedan od senzora nije dobro radio. Stoga nismo mogli da se takmičimo sa kolegama iz bolida br. 8 na način koji smo želeli. Ipak, svi su obavili sjajan posao i doveli 'sedmicu' na drugo mesto, tako da sam veoma srećan."
 
Stéphane Sarrazin: "Ovo je bila veoma dobra trka za tim. Osvojiti u isto vreme prvo i drugo mesto je neverovatno, a tako je bilo i u Fudžiju. Danas smo osvojili mnogo poena u kategoriji proizvođača, što je i bio naš cilj. Nisam rizikovao pre prvog zaustavljanja u boksu; bio sam pažljiv i trudio se da održim stabilan ritam. Automobil je dobro radio i zadovoljan sam kako je trka prošla. Bili smo fokusirani na Svetski šampionat i postigli smo naš cilj kao tim."
 
Kazuki Nakajima: "Čestitam timu koji je obavio sjajan posao danas. Prvo i drugo mesto znači da smo danas osvojili maksimalan broj poena, što je sjajno za nas u obe kategorije Svetskog šampionata. Zaista sam zadovoljan. Nisam mogao da se opustim jer je Porsche bio zaista blizu i nisam bio siguran da li ćemo osvojiti drugo mesto. Zato sam se potrudio i srećan sam što smo pred kraj trke ostvarili veću distancu."
/
TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Trka: 1. mesto, 188 krugova, 7 stajanja. Najbrži krug: 1 minut, 48.694 sekundi
 
Anthony Davidson: "Danas je ceo tim napravio odličan posao, uz pravu strategiju i sigurna zaustavljanja u boksu; svi su bili smireni i fokus je bio na rezultatima. U Fudžiju smo pokazali smo da imamo najbrži automobil, a danas smo ponovili uspeh u Šangaju. Nismo želeli mnogo da rizikujemo, naročito u gustom saobraćaju, pa je ovo za mene bila prilično mirna trka. Seb je na početku trke napravio spektakularan posao. Ovakav rezultat u ovoj fazi sezone je zaista sjajan i nadam se da ćemo tako nastaviti i u posledje dve trke."
  
Sébastien Buemi: "Zaista sam srećan zbog ovog rezultata na kraju Šampionata. Pobeda je još slađa jer smo osvojili prvo i drugo mesto; to je najbolji rezultat koji smo mogli za zamislimo danas. Tim se je pokazao zaista dobro, kao i Anthony. Sve u svemu ovo je bila zaista dobra trka i automobil se je odlično pokazao od početka do kraja. Ovo je drugi put ove sezone da smo osvojili prvo i drugo mesto, nakon Fudžija i Silverstona, pa zato jedva čekam trku u Bahreinu. Nadam se da ćemo ponoviti uspeh."
/
O TOYOTA Racing timu na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti:

TOYOTA se prvi put takmičila na ovom šampionatu 1983. godine, čime je počeo dug period učestvovanja na trkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 časa Le Mana. TOYOTINI automobili su se takmičili na 15 trka u Le Manu i osvojili drugo mesto četiri puta (1992, 1994, 1999. i 2013.). 2012. godine TOYOTA se vratila na šampionat kao TOYOTA Racing, sa LMP1 hibridnim automobilom - TS030 HYBRID-om, koji je 2014. nasledio TS040 HYBRID. Ovi automobili su  konstruisani i izrađeni u „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“, gde je sedište tima.

Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.