Besplatno isprobajte Toyotu Cjenovnici i katalozi E-novosti Konfigurišite svoju Toyotu Moja Toyota

Nova era

za svetske šampione

TOYOTA Racing započinje novu sezonu u Svetskom šampionatu u izdržljivosti spremna da obrani svoje dve titule.

TOYOTA je prva japanska fabrička ekipa koja je pobedila u Svetskom šampionatu u izdržljivosti, u vrlo uspešnoj prošlogodišnjoj sezoni gde su, takođe, vozači Anthony Davidson i Sébastien Buemi osvojili vozačke titule.
U trenucima kada je efikasnost pogonskog sistema od ključne važnosti, TS040 HYBRID pokazao se kao neuhvatljiv za suparničke bolide, pobedivši ukupno u pet od osam trka.
Isti pobednički bolid takođe je tehnički nadograđen za sezonu 2015, sa boljom aerodinamikom, redizajniranim prednjim krajem sa krućom konstrukcijom otpornijom na udarne sile, novim ogibljenjem koje umanjuje trošenje guma i dodatnim uštedama na masi.
TS040 HYBRID i dalje profitira od dokazanog TOYOTA HYBRID sistema – naprednog trkačkog pogonskog sistema sa odličnom termalnom efikasnošću, koji ukupno daje više od 1000 KS.
/
Kao što je bio slučaj i u prošloj sezoni, TS040 HYBRID će se takmičiti u okviru 6MJ hibridne klase s nekoliko dobrodošlih novosti, kao što je modifikovana konstrukcija pogonskog kondenzatora koji sada pokazuje još bolje performanse.
Ekipa je za ovu sezonu pripremila dva različita aerodinamička paketa, a oba će biti testirana na stazi "Paul Ricard". Karakteristične Le Mans postavke su najbolje prilagođene za velike brzine na stazi "La Sarthe", dok će na stazama sa više krivina doći do izražaja promena na zadnjem spojleru Toyotinog hibridnog bolida, koji sada pokazuje veći nivo potisne sile, a tu su i novi poklopac motora i prednjem delu.
Razvoj je započeo odmah nakon prošlogodišnje trke 24 časa Le Mana, pa je osveženi bolid premijerno testiran 13. januara na stazi "Paul Ricard". Dodatna trodnevna testiranja na "Motorland Aragon "(dva puta) i "Portimao" pokazuju da je ovogodišnji TS040 HYBRID ukupno odradio više od 25.000 test kilometara pre službenog predstavljanja.
Unutar kabine bolida TS040 HYBRID sa brojem 1 sedeće svetski šampioni Anthony i Sébastien, uz kolegu Kazukija Nakajimu koji će se prvi put takmičiti tokom čitave sezone.
/
U bolidu s brojem 2 nalaziće se Alex Wurz i Stéphane Sarrazin, kojima se pridružuje Mike Conway, koji je u prošloj sezoni odvezao tri trke, iako u ulozi zamenskog vozača i test vozača, i pobedio je na trci 6 časova Bahreina.
Kamui Kobayashi, koji je pre vozio za Toyotu u Formuli 1 i završio na šestoj poziciji u svojem zadnjem nastupu sezone F1, postao je test i zamenski vozač. Kamui će istovremeno odrađivati ulogu test vozača i zamenskog vozača u japanskom takmičenju Super Formula, dok će Nicolas odmoriti nakon tri odvožene sezone sa ekipom – ali će ipak biti dostupan za testiranja i razvoj bolida tokom sezone.
Toyotin fabrički tim sa sedištem u nemačkom Kelnu, takođe se priprema za još jednu promenu, s obzirom da se predsednik TOYOTA Motorsport sektora Yoshiaki Kinoshita vraća u Japan do kraja aprila, što je normalna praksa za Toyotine rukovodioce.
Nakon što je osigurao dugoročnu budućnost WEC (World Endurance Championship) projekta, pobedio u istom prvenstvu ispred jake konkurencije i započeo povratak u WRC, njegova misija u TMG-u je uspešno završena pa će se gospodin Kinoshita vratiti u Japan nakon trke 6 sati Silverstona.
/

Svi u TMG-u iskreno zahvaljuju gospodinu Kinoshiti za njegov ogroman doprinos kompaniji i istoriji automobilizma.
Time funkciju predsednika sportskog sektora Toyote preuzima Toshio Sato, koji će vraća u TMG nakon višegodišnjeg iskustva u Formuli 1, gde je radio kao glavni inženjer, s velikim poznavanjem hibridne tehnologije s obzirom da je bio direktno odgovoran za razvoj TOYOTA i LEXUS hibridnih sistema.
Osim promena u ljudstvu i tehnologiji, TOYOTA Racing takođe je u potpunosti prihvatila promenjena pravila za novu sezonu.
/
Ekipe su sada ograničene na maksimalno pet motora po bolidu tokom cele sezone, a samo u tri prošle sezone nijedan bolid iz Toyotine ekipe nije premašio taj limit. Dodatna strožija pravila odnose se i na korišćenje guma, s ograničenjem na četiri kompleta slik guma tokom treninga, šest tokom kvalifikacija i same trke – osim u Bahreinu i Šangaju gde je dopušteno osam kompleta guma, i 11 kompleta tokom trke Le Man.
Uvedena su i određena ograničenja kada su u pitanju delovi karoserije, poput prednjeg i zadnjeg spojlera, zatim difuzora, dok je bolid podložan dodavanju dodatnih balasta radi ujednačavanja mase ukoliko je vozač lakši od 80 kilograma.
Navedena nova pravila i ograničenja stupaju na snagu početkom sezone. 24 časa Le Mana je već tradicionalna trka koja ima veliko interesovanje u svetu, a održava se 14. juna, dok je jednako popularan Nirburgring zakazan za 30. avgust. Sezona od osam trka završava se u Bahreinu 21. novembra.
/
O TOYOTA Racing timu na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti:

TOYOTA se prvi put takmičila na ovom šampionatu 1983. godine, čime je počeo dug period učestvovanja na trkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 časa Le Mana. TOYOTINI automobili su se takmičili na 15 trka u Le Manu i osvojili drugo mesto četiri puta (1992, 1994, 1999. i 2013.). 2012. godine TOYOTA se vratila na šampionat kao TOYOTA Racing, sa LMP1 hibridnim automobilom - TS030 HYBRID-om, koji je 2014. nasledio TS040 HYBRID. Ovi automobili su  konstruisani i izrađeni u „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“, gde je sedište tima.

Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.