Kako Toyota želi da spasi

1.3 milion života

Automatizovana vožnja, kao Toyotina vizija o smanjenju broja saobraćajnih nesreća.

• Na nedavno održanom seminaru o naprednim tehnologijama u R&D centru u Zaventemu u Belgiji, Toyota je predstavila svoju globalnu viziju o nultom broju saobraćajnih nesreća.
• U zajedničkom intervjuu, Seigo Kuzumaki, glavni inženjer TMC-a, zadužen za bezbjednost i Gill Pratt, CEO Toyotinog istraživačkog instituta, detaljno su objasnili Toyotin pristup automatizovane vožnje, temi koja je veoma brzo postala važna u automobilskoj industriji.

P: Šta je pokretačka snaga za Toyotu kada je u pitanju program automatizovane vožnje?

Kuzumaki: Toyota želi bolju bezbjednost i mobilnost za sve. Ne želimo da se ljudi brinu o mogućim nesrećama. Umjesto „vozite bezbjedno“, jedni drugima bi trebalo da poželimo zabavnu vožnju. Automatizovanom vožnjom želimo da postignemo smanjenje broja stradalih u saobraćajnim nesrećama, koji na godišnjem nivou iznosi 1.3 miliona.

Pratt: Kao dodatni benefit istakao bih činjenicu da bi svi, uključujući starije osobe i osobe sa invaliditetom, bili u mogućnosti da se bezbjedno kreću.

P: Na koji način ćete to postići?

Kuzumaki: Buduća mobilnost, kako smo je mi zamislili, izgrađena je na konceptu gdje će vam automobil pomoći da ostanete bezbjedni. Vi i vaš automobil ste tim, on brine o vama, kao što bi to činio svaki član tima. Upravo iz tog razloga smo naš koncept mobilnosti nazvali „Timski koncept mobilnosti“.

Pratt: Tokom vremena razvoja vještačke inteligencije, auto će naučiti navike i preferencije vozača i putnika. Vještačka inteligencija će ponekad pratiti ove preferencije, a u nekim slučajevima će upozoriti vozače. Automobil i vozač razvijaće se zajedno i postaće nerazdvojni.

/

P: Kako to funkcioniše u praksi?

Pratt: Toyota izdvaja dvije vrste automobilske autonomije: „Šofer“ i „Čuvar“. Koncept šofera je aktivan u slučaju kada vozač ne želi ili nije u mogućnosti da vozi. Koncept čuvara podrazumijeva da osoba vozi uz podršku sistema napredne vozačke asistencije. Ono što je bitno napomenuti jeste da je izbor na vozaču. Čak i u slučaju kada je auto u potpunosti automatizovan, vozači će biti u mogućnosti da uživaju u vožnji, jer je sve podesivo po njihovoj želji.

Kuzumaki: Napredna bezbjedonosna tehnologija je samo jedna strana jednačine. Pored toga, razvojem naprednih tehnologija, radimo na popularizaciji sigurnosnih funkcija na pristupačniji način, u našem domenu.

Stvarna razlika je vidljiva samo kada su sigurnosne tehnologije podešene za sve, uključujući i početne modele. Ponosni smo zbog činjenice da su naši sigurnosni sistemi ugrađeni u 92% evropske prodaje. To nam pomaže u našoj misiji smanjenja broja saobraćajnih nesreća.

P: Zvuči obećavajuće, međutim kada ćemo moći da vidimo sve ovo na putu?

Kuzumaki: U 2020. predstavićemo „Highway Teammate“ program. Ovaj sistem predstavlja automatizovanu vožnju na autoputu: spajanje ili izlaz sa autoputa, preticanje drugih vozila i promjena trake. Sve prema preferencijama vozača. U skladu sa našim željama, sistem će uvijek sarađivati sa vozačem.

/

P: To znači da na običnim putevima automatizovana vožnja neće moći da se koristi?

Pratt: Početkom 2020-ih, planiramo da predstavimo sistem „Urban Teammate“. To je automatizovana vožnja na običnim putevima. Sa naprednijom vještačkom tehnologijom, sistem će omogućiti dalju automatizaciju vožnje.

P: Kakav je vaš stav o saradnji sa konkurencijom na ovom polju?

Pratt: Kada je u pitanju saradnja, mi smo veoma otvoreni. Zajednička saradnja sa konkurencijom mora da bude dobro organizovana i vođena, obzirom da smo u jednom okruženju koje se brzo mijenja.

Kuzumaki: Upravo tako, treba da se postavi jasna granica na kom polju će kompanija sarađivati sa konkurencijom, a na kom takmičiti. Npr., precizno mapiranje je oblast u kojoj informacije mogu da se dijele. Saradnja je veoma važna, ali je važno i nadmetanje u inovacijama.

/

P: Na koji način se TRI uklapa u globalnu Toyotinu R&D strukturu?

Pratt: U Toyoti, Kaizen i kontinuirani razvoj su u središtu svega što radimo. To je temelj i naša velika snaga. Međutim, u današnjim vremenima neophodni su nam dodatni pristupi. Morate preduzeti korake koji vrlo često rezultiraju neuspjehom.

Ukoliko imate sreće, nakon neuspjeha doći će i uspjeh. Misija TRI-ja je da istraži prostor i napravi ove korake za Toyotu. Kao dodatak onome što mi radimo, nedavno smo osnovali i kapitalni korporativni fond Toyota AL Ventures, sa ciljem da investiramo u preduzetnički duh start up-ova u oblasti podataka, vještačke inteligencije, mehanizacije i robotike.

P: Na koji način ćete postići najveći nivo sigurnosti? Koja količina sigurnosti je dovoljna?

Pratt: Pisanje softvera je relativno lak zadatak. Najteži zadatak je predvidjeti ljudsko ponašanje. Da li će auto skrenuti lijevo ili desno? Da li će dijete pratiti loptu? Radimo na izgradnji statističkog modela na osnovu zadataka prikupljenih iz stvarnog ljudskog ponašanja. Na osnovu ovih statistika simuliramo okruženje i testiramo kako naš softver reaguje na promjene. Međutim, ovo nije dovoljno.

Simuliramo mnogo većoj razdaljini i u mnogo lošijim saobraćajnim uslovima nego što je u to u stvarnosti. Na kraju, ove simulacije dopunjujemo fizičkim testiranjem, jer je ponašanje na putu najbolji test. Kombinujući simulacije sa stvarnom vožnjom, težimo da dostignemo trilionski broj kilometara, izazov koji je Toyota sebi postavila.

Kuzumaki: Od velike je važnosti da automobil bude u potpunosti bezbjedan, bez potrebe za interakcijom sa infrastrukturom ili drugim vozilima. Ovo omogućava bezbjedno kretnje vozila bez obzira na nedostatak usluga uzrokovanih npr. prirodnim katastrofama.

Obzirom da će auto morati da se suoči sa ekstremnim vremenskim i saobraćajnim uslovima, sistem zahtijeva mix komplementarnih različitih senzora. Npr., Lidar se sada bori sa snegom.

P: Da zaključimo, koji su preostali izazovi za budućnost mobilnosti?

Kuzumaki: Prvo, legislativa. Neophodne su nam jedinstvene odredbe ukoliko želimo da bezbjedno uvedemo automatizovanu tehnologiju u različite regije. Drugo, automatizovana vožnja zahtijeva razmjenu velike količine podataka. Ujedno je veoma važna zaštita i ovih i ličnih podataka.

Pratt: Dostignuti peti nivo autonomije je jedan od preostalih izazova. Vještačka inteligencija trenutno nema dovoljan nivo ljudskih razmišljanja. Izazivam sve koji kažu da znaju kada će dostići nivo 5. Društveno prihvatanje je drugi izazov. Nisu svi spremni da prihvate vještačku inteligenciju. Međutim, počeli smo da uviđamo promjene u razmišljanju.

Sjećate se liftova u prošlosti? Tokom vremena, automatizovani liftovi su prihvaćeni. Moramo da obezbjedimo sigurnost naših vozila i da se automatizovani automobili ponašaju značajno bolje nego vozači, ukoliko želimo da povjerimo nečije dijete automatizovanom automobilu.

/

Pročitajte više o Toyoti

5 zvjezdica za Toyota Yaris 2017 prema Euro NCAP-u 5 zvjezdica za Toyota Yaris 2017 prema Euro NCAP-u Lansiran početkom ove godine, Toyota Yaris za 2017. je ocijenjen najvišim ocjenama prema rezultatima najnovijeg Euro NCAP testa. Toyota Mobility Foundation – Nagrada za neograničenu mobilnost Toyota Mobility Foundation – Nagrada za neograničenu mobilnost Izazov od 4 miliona dolara da se transformiše svijet ljudi sa paralizom donjeg dijela tijela Pobjeda u Kini za TOYOTA GAZOO Racing Pobjeda u Kini za TOYOTA GAZOO Racing Toyota Gazoo Racing je potpunom dominacijom na trci “6 sati Šangaja” osigurao svoju četvrtu pobjedu na FIA Svjetskom prvenstvu u trkama izdržljivosti (WEC) 2017. na dan obilježen razočarenjima. TOYOTA GAZOO Racing spremna za bitku u Bahreinu TOYOTA GAZOO Racing spremna za bitku u Bahreinu TOYOTA GAZOO Racing teži da završi 2017 FIA World Endurance Championship sezonu na visokom mjestu sa trećom uzastopnom pobjedom u finalnoj trci sezone, Bapco 6 Hours of Bahrain. Vodonik bi mogao da doprinese do 20% smanjenja emisija CO2 što predstavlja cilj do 2050. godine Vodonik bi mogao da doprinese do 20% smanjenja emisija CO2 što predstavlja cilj do 2050. godine Savjet za vodonik otkriva prvu studiju te vrste koja prikazuje doprinos vodonika u ključnom dijelu tranzicije energije Teška trka za Toyota Gazoo Racing u Meksiku Teška trka za Toyota Gazoo Racing u Meksiku TOYOTA GAZOO Racing tim pretrpio je razočaranje u petoj trci FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) 2017. uprkos mjestu na postolju u trci 6 sati Meksika. Meksička misija za TOYOTA GAZOO RACING Meksička misija za TOYOTA GAZOO RACING TOYOTA GAZOO Racing počinje sezonu FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) u drugoj polovini 2017. godine ovog vikenda, sa putovanjem preko Atlantika za peto kolo, šestočasovnom trkom u Meksiku. Toyota pokreće projekat “5 Continents Drive” u Evropi Toyota pokreće projekat “5 Continents Drive” u Evropi Danas je ceremonija u Toyota Caetano Portugalu (TCAP) označila zvaničan početak projekta "5 Continents Drive" proizvođača automobila u Evropi. Istorijski rezultat za Toyotu Yaris WRC kod kuće Istorijski rezultat za Toyotu Yaris WRC kod kuće Esapekka Lappi ostvario svoju prvu pobjedu, a Juho Hänninen završio kao treći, što je prvi put da je ova ekipa osvojila dva mjesta na postolju. Postolje u Nürburgringu za Toyota GAZOO Racing Postolje u Nürburgringu za Toyota GAZOO Racing Toyota GAZOO Racing je po prvi put u svojoj istoriji osvojio mjesto na postolju na trci 6 sati Nürburgringa u teškom danu za ekipu u četvrtoj trci FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) 2017. Toyota Gazoo Racing odlazi u Nürburgring Toyota Gazoo Racing odlazi u Nürburgring TOYOTA GAZOO Racing nastavlja svoju sezonu FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) 2017. sa kratkim izletom u Eifel, ovaj vikend za trku 6 sati Nürburgringa. Toyota Gazoo Racing spreman za Le Mans Toyota Gazoo Racing spreman za Le Mans Toyota Gazoo Racing se krajem ovog mjeseca vraća na mjesto jednog od svojih najdramatičnijih trenutaka povodom 85. izdanja 24 sata Le Mansa, treće trke FIA Svjetskog prvenstva trka izdržljivosti sezone 2017 (WEC). Snažan početak za Toyota Gazoo Racing u Spa Snažan početak za Toyota Gazoo Racing u Spa Toyota Gazoo Racing je dovršio naporan i pozitivan prvi dan postavljajući najbrže vrijeme kruga na treningu za 6 sati Spa-Francorchampsa, drugog takmičenja FIA Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti 2017. (WEC). Toyota Gazoo World Rally Team u četvrtoj trci WRCa Toyota Gazoo World Rally Team u četvrtoj trci WRCa Toyota Gazoo Racing World Rally Team i njihovi vozači, Jari-Matti Latvala i Juho Hänninen kreću na ostrvo Korziku. Toyotin put do Relija Dakar 2017. Toyotin put do Relija Dakar 2017. Dakar s vratio po osmi uzastopni put u južnoj Americi, uključite se u akciju i pratite napredak Toyotinih ekipa. Meksički reli Meksički reli TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team odlazi na Meksički reli, vođeni optimizmom Jari-Matti Latvalove pobjede u prethodnoj trci, koja se vozila u Švedskoj. Toyota na Sajmu automobila u Ženevi 2017. | Toyota Evropa Toyota na Sajmu automobila u Ženevi 2017. | Toyota Evropa Kako i dolikuje, u jednom od najskupljih gradova Evrope, Toyota je pokazala svoju bogatu ponudu posjetiocima Ženevskog Sajma automobila. Od prvog predstavljanja dinamičkog novog Yarisa, njegovog GRMN rođaka i radikalnog gradskog i-TRL koncepta, do otkrivanja najnovije TOYOTA GAZZO mašinerije-Ženeva Internacionalni Sajam automobila je mjesto koje svaki fan Toyote treba da posjeti. Toyota na 3. mjestu u svijetu po pouzdanosti Toyota na 3. mjestu u svijetu po pouzdanosti Modeli Toyota Motor Corporation dobili su nagrade u 10 segmenata; General Motors je dobio četiri Toyota Motor Europe (TME) Toyota Motor Europe (TME) Toyota Motor Europe (TME) je prodao 928.500 vozila u 2016. godini sa najboljom prodajom do sada Lexus i hibridnih vozila 2016 YUKO 2016 YUKO Toyota je prva kompanija koja isključivo nudi potpune hibride u okviru pilot projekta Car sharing e-zakazivanje servisa e-zakazivanje servisa Zakažite servis uz naše e-zakazivanje servisa i izaberite termin koji Vam odgovara u 5 jednostavnih koraka. Toyota EverTest ekspedicija: misija završena Toyota EverTest ekspedicija: misija završena Veliki i ambiciozni projekat Toyota EverTest uspješno je završen. Projekat se održavao od aprila do juna 2016. godine i okupio je legendarni SUV Toyota Land Cruiser, hrabre ljude i najviši svjetski vrh Mount Everest. WWF i Toyota - sporazum o ubrzanom globalnom prijelazu na održivost. WWF i Toyota - sporazum o ubrzanom globalnom prijelazu na održivost. WWF i Toyota korporacija su upravo potpisale ugovor na pet godina sa ciljem procesa ubrzavanja globalne tranzicije ka održivosti. Fedor Konyukhov je 12. jula započeo svoj let balonom oko svijeta Fedor Konyukhov je 12. jula započeo svoj let balonom oko svijeta Fedor Konyukhov je započeo sa pokušajem postavljanja novog svjetskog rekorda za let balonom oko svijeta bez prekida. Hilux kod kuće ili put na jug Hilux kod kuće ili put na jug Mala grupa novinara iz regiona krenula je u avanturu, na prvu vožnju nove generacije Hiluxa, u Afriku. Toyota Mirai: “Zeleni automobil godine u svijetu” Toyota Mirai: “Zeleni automobil godine u svijetu” Toyota Mirai proglašena je za “Zeleni automobil godine u svijetu” 2016, na konferenciji za medije Međunarodnog salona automobila u Njujorku. Novi GT86 Novi GT86 Redizajnirani GT86 premijerno će biti predstavljen na međunarodnom Sajamu automobila u Njujorku. Toyota na sajmu automobila u Ženevi Toyota na sajmu automobila u Ženevi Ove godine u Ženevi otkrijte kako Toyota donosi bolju budućnost na puteve - i jedan automobil skreće svu pažnju na sebe: novi Toyota C-HR! Toyota je ponovo najuspješniji brend u TÜV izvještaju za 2016. Toyota je ponovo najuspješniji brend u TÜV izvještaju za 2016. 14 Toyota modela zauzelo je pozicije među prvih 10 u raznim kategorijama Sajam automobila u Budvi Sajam automobila u Budvi Na održanom sajmu automobila u Budvi, Toyota je potencijalnim kupcima prestavila kompletnu gamu vozila. Toyota Mirai: inovacija decenije Toyota Mirai: inovacija decenije Toyota Mirai je zauzeo prvo mjesto na listi njemačkog „Center of Automotive Management’s (CAM)“ među 100 najznačajnijih automobilskih inženjerskih inovacija. Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Vrijednost Toyota brenda se povećala za 16% i na taj način Toyota je zadržala vodeće mjesto u automobilskom sektoru. Sajam automobila u Budvi Sajam automobila u Budvi Planirate kupovinu automobila? Najbolji momenat je upravo sada! Sajam automobila u Frankfurtu Sajam automobila u Frankfurtu S obzirom da je jedan od naprestižnijih sajmova automobila na svijetu, ukoliko imate nešto uzbudljivo da prikažete, Frankfurt je pravo mesto za to. A 2015. mi imamo mnogo toga što će zagolicati vašu maštu. Novi Prius - ponovno rođenje pionira Novi Prius - ponovno rođenje pionira Na predstojećem međunarodnom Sajmu automobila u Frankfurtu novi Prius će premijerno biti prikazan javnosti. Novi Toyota Avensis osvojio 5 zvjezdica na Euro NCAP testu Novi Toyota Avensis osvojio 5 zvjezdica na Euro NCAP testu Novi Toyota Avensis je nagrađen sa prestižnih 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranju. Budućnost je stigla u Evropu Budućnost je stigla u Evropu Evropa je dočekala novu Toyotu Mirai, prvu serijsku limuzinu na svijetu sa pogonom na gorive ćelije. Arnold Švarceneger sa Toyotom Mirai predvodio NASCAR trku Arnold Švarceneger sa Toyotom Mirai predvodio NASCAR trku Holivudska zvijezda u vozilu na alternativna goriva Toyota Mirai. Nagrade „Ichiban“ Nagrade „Ichiban“ Efel Motors iz Podgorice je ovogodišnji dobitnik Evropske nagrade za zadovoljstvo kupaca. Toyota u Japanu traži kreativne ideje za i-Road projekat Toyota u Japanu traži kreativne ideje za i-Road projekat Toyota preduzima veliki korak prema konačnoj realizaciji projekta i-Road, ultra-kompaktnog konceptnog električnog automobila. Toyota je najvredniji svetski automobilski brend Toyota je najvredniji svetski automobilski brend Toyota je još jednom zasijala kao najvredniji automobilski brend na godišnjoj BrandZ™ listi 100 najvrednijih svetskih brendova. Priče o Aurisu Priče o Aurisu Vozili smo novu Toyotu Auris - prvi utisci. Tražimo Auris sa najviše pređenih km Tražimo Auris sa najviše pređenih km Osvojite vikend sa novim Aurisom. Priče o Aurisu Priče o Aurisu Auris TS 1.6 Valvematic Sol: praktično i lepo u jednom. Rast prodaje Toyote u Evropi Rast prodaje Toyote u Evropi Rast prodaje Toyote u Evropi se nastavlja i u prvom kvartalu 2015. godine. Proširenje preventivnog poziva na vanredni servis Proširenje preventivnog poziva na vanredni servis Toyota je odlučila da proširi poziv na preventivni servis, na vozila koja su proizvedena između 2003. i 2007. godine. Proizvodnja još boljih automobila Proizvodnja još boljih automobila Proizvodnja boljih automobila pomoću TNGA plaforme. Graeme Calvin vozi Toyotu Corollu Deluxe iz 1977. godine Graeme Calvin vozi Toyotu Corollu Deluxe iz 1977. godine Toyotine priče. Intervju: gospodin vodonik, Katsuhike Hirose Intervju: gospodin vodonik, Katsuhike Hirose Zašto Japanci razmišljaju drugačije od nas? Intervju Didier Leroy Intervju Didier Leroy Dosadašnji glavni čovek TME može da postane prvi izvršni potpredsednik Toyote koji nije Japanac. Dva Ginisova rekorda za Kirobo-a Dva Ginisova rekorda za Kirobo-a Toyotin robot astronaut Kirobo vlasnik je dva Ginisova rekorda. Nova era za svetske šampione Nova era za svetske šampione TOYOTA Racing započinje novu sezonu u Svetskom šampionatu u izdržljivosti spremna da obrani svoje dve titule. GAZOO Racing GAZOO Racing Toyota Racing, Lexus Racing i GAZOO Racing ujedinjeni pod imenom GAZOO Racing. Anthony Davidson i Sebastien Buemi ambasadori kampanje za bezbednost saobraćaja Anthony Davidson i Sebastien Buemi ambasadori kampanje za bezbednost saobraćaja Šampioni svetskog prvenstva u izdržljivosti podržavaju kampanju FIA-e za bezbednost saobraćaja. Toyota postala TOP partner Međunarodnog olimpijskog komiteta Toyota postala TOP partner Međunarodnog olimpijskog komiteta Toyota je objavila sponzorsku saradnju sa Međunarodnim olimpijskim komitetom, kao deo "The Olympic Partner (TOP)" programa. Toyota Mirai Toyota Mirai Sve što treba da znate o našem novom automobilu na vodonik. Koristeći vodonik da generiše električnu energiju, Mirai postiže vrhunske ekološke performanse, uz užitak u vožnji koji očekujete od automobila nove generacije. Toyota zauzima centralno mesto u Ženevi Toyota zauzima centralno mesto u Ženevi Za zaljubljenike u Toyotu, naš štand na 85. međunarodnom Sajmu automobila u Ženevi ima sve: nove modele, inovativnu tehnolgiju, trkačke automobile, pa čak i revolucionarni novi automobil koji emituje samo vodu! Toyota Safety Sense Toyota Safety Sense Toyota Safety Sense sadrži set novorazvijenih tehnologija aktivne bezbednosti koje vam pomažu da vozite bezbednije na svojim svakodnevnim putovanjima. Povratak Toyote Motorsport u WRC Povratak Toyote Motorsport u WRC TOYOTA Motorsport GmbH je potvrdila povratak u Svetski reli šampionat za sezonu 2017. Novi Toyota Auris Novi Toyota Auris Novi Auris se pridružuje Avensisu u Ženevi. Toyota je na vrhu izveštaja o kvalitetu AutoBild Toyota je na vrhu izveštaja o kvalitetu AutoBild Toyota je treći put zaredom na vrhu izveštaja o kvalitetu AutoBild. Toyota uvodi potpuno nove aktivne bezbednosne pakete Toyota uvodi potpuno nove aktivne bezbednosne pakete 2015, Toyota će lansirati novorazvijene pakete aktivne bezbednosti, dizajnirane da pomognu u sprečavanju ili ublažavanju sudara. TOYOTA RACING: SVETSKI ŠAMPIONI 2014. TOYOTA RACING: SVETSKI ŠAMPIONI 2014. TOYOTA Racing tim je svetski šampion u kategoriji vozača i proizvođača. Toyotin tim planira da u Brazilu osvoji titulu Toyotin tim planira da u Brazilu osvoji titulu TOYOTA Racing tim ovaj vikend putuje u Brazil, gde ga samo korak deli od titule na Svetskom šampionatu. Unapređeni sistemi za pomoć pri parkiranju Unapređeni sistemi za pomoć pri parkiranju Toyota je unapredila svoju tehnologiju inteligentnog sonara, koja služi za sprečavanje ili ublažavanje sudara tokom parkiranja ili kretanja. Budućnost je stigla, i zove se 'Mirai' Budućnost je stigla, i zove se 'Mirai' Akio Toyoda objavljuje ime sedana sa pogonom na gorive ćelije. Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Toyota je i dalje najvredniji automobilski brend Toyota je dospela na 8. mesto Interbrand-ove liste 'Najboljih globalnih brendova' za 2014, uz rast vrednosti brenda od 20 odsto. Toyota je u Evropi proizvela 9 miliona vozila Toyota je u Evropi proizvela 9 miliona vozila Tokom Sajma automobila u Parizu, Toyota je objavila još jednu lepu vest - proizvodnju 9-milionitog automobila u Evropi. Prius+ za 2015. Prius+ za 2015. Prius+ za 2015. je unapređena verzija jedinog evropskog hibridnog sedmoseda.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.