Izazov 3

Izazov fabrike s nultom emisijom CO2

Naš Izazov fabrike s nultom emisijom CO2 uključuje racionalizaciju naših proizvodnih procesa njihovim skraćivanjem čime se smanjuje proizvodnja CO2. Učinit ćemo naše pogone energetski učinkovitijima i uključiti obnovljive izvore energije kao što su solarna i energija vjetra, te energije s malim ispuštanjem ugljika kao što je vodikova energija.

Globalni izazov 2050.

Naš cilj je postići nultu emisiju CO2 u svim proizvodnim pogonima širom svijeta do 2050.

/
/

Globalni međucilj za 2030.

Do 2030. imamo cilj smanjiti emisiju CO2 iz svih naših fabrika u cijelom svijetu za 35 posto u odnosu na nivo iz 2013.

Neka od dosadašnjih Toyotinih globalnih postignuća

/
Prikaz emisije CO2 iz Toyotinih tvornica i ureda razmještenih širom svijeta (Azija, sjeverna Amerika, Europa, Kina)

Neka od dosadašnjih postignuća Toyote Europe

/
... smanjenje emisije CO2 iz fabrika u 2017. u odnosu na 2013.

Izazov 3 na djelu

Proizvodni pogoni izbacuju paru radi povećanja energetske učinkovitosti

Emisije CO2 u našim fabrikama dolaze iz energije koja se koristi u proizvodnim procesima. Revizije koje su proveli naši timovi za procjenu pogona su naglasile kako je moguće značajno povećanje energetske učinkovitosti procesa koji uključuju paru.

Izučili su parne procese u dva proizvodna pogona u Europi u kojima se koristi para – Toyota Motor UK Burnaston (TMUK) i Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT). U oba pogona su prepoznali potencijal za smanjenje energetskih gubitaka između 33% i 8% potpunim uklanjanjem parnih procesa i njihovom zamjenom jednostavnijim i pametnijim procesima.

TMUK je dovršio završni korak prema potpunom uklanjanju parnih procesa, a to je uklanjanje nepotrebnih parnih kotlova. TMMT radi na ostvarivanju svog sna o potpunom uklanjanju parnih procesa do 2020.

/
Značajna ukupna ušteda energije u Francuskoj

Iako je potrošnja energije već bila vrlo mala zahvaljujući konceptu kompaktne gradnje, naš proizvodni pogon u Francuskoj (TMMF) je ostvario dodatna smanjenja. Smanjili su potrošnju energije za 57% u uporedbi sa 2002. zahvaljujući pažljivom nadzoru, pametnoj izolaciji i vrhunskoj tehnologiji rasvjete.

Dodatno, TMMF ulaže u obnovljive izvore energije. Svake godine je emisija CO2 manja za 2,5 tone zahvaljujući fotovoltaičkom sloju na krovu kakav je prikazan na slici desno. Dodatno smanjenje emisije CO2 od 18,4 tone godišnje je postignuto zahvaljujući solarnom zidu koji zagrijava vanjski zrak koji struji u neke od radionica. Nedavno je plinski kotao zamijenjen kotlom na biomasu, zahvaljujući čemu je emisija CO2 dodatno umanjena za 1.285 tona godišnje.

/

Otpočetka je TMMF konstruisan tako da ima najmanji mogući ekološki otisak. Neki skladišni prostori su i do 10 puta manji od industrijskih standarda za automobilsku industriju, uz sličan obim proizvodnje. Vizuelno je niska zgrada diskretno uklopljena u krajolik.

Ne iznenađuje da je TMMF proglašen jednim od Toyotinih najodrživijih pogona na svijetu. Zahvaljujući tome on postaje mjerilo u industriji za sve druge proizvodne pogone Toyota Groupe u pogledu uticaja na okoliš.

/
Sami proizvodimo vodik za pogon naših viličara

Kako bismo poticali uvođenje i korištenje tehnologija na bazi vodika s ciljem ostvarivanja ciljeva iz Izazova fabrike s nultom emisijom CO2, uveli smo SimpleFuel™ u našu tvornicu Motomachi u Japanu.

SimpleFuel™ je pojednostavljena stanica za proizvodnju vodika. Ona koristi električnu energiju iz solarnih panela u krugu tvornice za proizvodnju vodika s malim udjelom ugljika putem elektrolize vode. Vodik se zatim kompresuje i stavlja pod pritisak te koristi za pogon viličara s gorivim ćelijama.

/

Jedna stanica može proizvesti gotovo 9 kg vodika dnevno, što je dovoljno za pokretanje čak osam viličara. Povrh toga, njene male dimenzije znače da ju je moguće smjestiti na malom prostoru, zahvaljujući čemu je moguće brzo i praktično naljevanje goriva za viličare unutar kruga fabrike.

Vodikova stanica SimpleFuel™ radi u fabrici Motomachi od marta 2018. gdje je doprinijela dodatnom smanjenju emisije CO2. Ako se ovaj pilot projekt u Japanu pokaže uspješnim uprave Toyotina dva održiva proizvodna pogona u UK i Francuskoj bi mogle uvesti ovo rješenje i u Europi.

/

Saznajte više

Dom Toyotine bezbednosti Dom Toyotine bezbednosti Kako bi osigurali osećaj bezbednosti i bezbrižnosti za upravljačem, bez obzira na uslove, razvili smo Toyota Safety Sense, asortiman novih i naprednih sistema aktivne bezbednosti. Aktivna bezbednost Aktivna bezbednost Filozofija koja stoji iza tehnologije aktivne bezbednosti je da „pomogne u garantovanju bezbednosti naših automobila i pri tom podrži naše vozače u sprečavanju nesreća“. Pasivna bezbednost Pasivna bezbednost Naš rad na sprečavanju i smanjenju povreda u slučaju nesreće je poznat kao Pasivna bezbednost. Pomoć pri izbegavanju pešaka Pomoć pri izbegavanju pešaka U potrazi za svetom u kom nema sudara vozila smrtnih ishoda za pešake, Toyota Motor Corporation (TMC) je napravila značajan korak sa obelodanjivanjem sistema za izbegavanje pešaka.
Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično, ili saznajte kako da podesite kolačiće.